Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

Hai.
tak nak welkem back aku ke, dah lama aku tak menulis, mengupdate blog.
tapi harini, aku rasa nak up jugak lah satu entry.

trip ni aku ikut Abbas ja, abbas ajak sebelum cuti mid sem lagi, aku pun lock date untuk ikut dia memandangkan hari tu dah tak jadi naik Angsi dan Tabur ni pun antara wishlist aku, maka aku ikut.

21/11/2015. Sabtu.

aku cerita lah serba ringkas perjalanan trip Tabur Terabur Tak kira ni.
pukul 4.30 pagi, aku siap siap tunggu Abbas (Ahmad) mai ambil kat rumah.
kami berempat Aku,Abbas,Amin dan Mueez  bertolak dari melaka dalam pukul 4.50 pagi gitu.Aku tak tahu mana meetpoint dengan kak pijah, jadi dalam kereta aku tak banyak sangat borak ngan dorang sebab aku ngantuk,aku pun tertidur lah sampai Seremban kot. kami berhenti Subuh di RnR Seremban. pastu aku sambung tidur.  Sedar2 dah sampai Zoo Negara. time tu belum lagi Pukul 7.00, punya laju tak laju si Mueez meluncur Honda Accord yang dipandunya, aku rasa aku baru tidur kejap ja kot. Kami menunggu kak Pijah. perghhh excited nak jumpa kak pijah (Kakak Ahmad Abbas).
dipendekkan cerita, kak pijah sampai dalam pukul 7.30 pagi bersama sanah (Adik kak pijah, Kakak Abbas). aku perasan mueez macam dah macam penkek sebab tunggu lama. lama ka??hahah sapa suruh bawak laju laju sampai awal bukannya sampai2 dapat terus naik pun. Kih Kih.

pada mulanya aku ingat line up untuk trip ni, kami dan kak pijah ja.. rupanya kak pijah pun di ajak Abg Azry. ramai jugak la line up yg naik sekali hari tu. yang aku kenal Yamin sorang ja kot, ada dari group apa nama tah Troopers pe tah. and lain lain yang  tak sempat berkenalan pun.

dipendekkan lagi.

kami start treking dari starting point (Kemensah) dalam pukul 8.00 pagi, dan sampai  puncak (Tak da lah puncak sangat) pada pukul 9.50. dekat dua jam jugak lah, dah standard naik Gunung Datuk pun ada padahal bukit ja. Bukit bukan sebarang bukit lah, bukit tabur ni trek dia mencabar adrenalin jugak lah sebab banyak batu,yang kami naik ni Tabur Extra, aku pun first time naik bukit nih, sebelum ni selalu dengar ja pasal bukit Tabur, tabur Extrim, west, east,far east mungkin korang dah penah naik kan.aku pun baru keluar dari kepompong, rasa tak layak nak cerita panjang lebar kat korang kan.
sepanjang aku berkecimpung dalam aktiviti mendaki ni, ni first time aku rasa give up tang batu. tak lepas woi nak turun satu batu tu, tengok kak pijah steady ja atur tapak(step) nak lepas satu satu batu tuh, aku nih berbelit belit sampai kena pijak kaki Abbas, sumpah rasa down sebab tak leh nak buat sendiri. hahaha tak leh nak ngaku Dauntless "blood before faction",

view dari trek Tabur nih bervariasi kot, sebelah kiri Metropolitan city view, sebelah Kanan pulak, metrogreen flora view.tudiaa metafora seorang Azwa. tapi best lah trek dia, banyak jugak puncak tipu.naik turun naik turun naik turun sampai satu tahap yang dah hampir pewai, " Nok harommm laahh bila nak sampai puncak yang betol wooii,layan jaa layannnn ja sambil sambil berenti dulu award diri dengan selfie.

time turun, kami berenam  turun paling awal, nak ambil gambar banyak2 lah kononnya, sekali kami jugak lah yang paling last sampai sebab mereka mereka yang lain turun ikut shortcut. cerita paling best tang time turun lah. time turun lah seluar aku koyak. hadoiii. tapi kena skip cerita pasai seluaq koyak nih malu plak rasa,hahaha. okehh okehhh dah nak sampai bawah..

aku pendekkan lagi cerita,
yeayy dah sampai parking.siap siap untuk pulang ke Melaka. kami sampai kat parking tu dalam pukul 12.30 kot kalau tak salah aku.

dah laa malas nak sembang panjang panjang lagi, hang tengok gambaq pulak lahh kan

jeng .... jeng... jengggg

Comments (1)

On November 23, 2015 at 8:12 AM , Unknown said...

fuhhh..dasattt lorhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...