Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

nesvita amat sdap dan berkhasiat yg amat
apa mimpi saya mlahirkan entry psal nesvita ini?
saya tidak mimpilah..ini realiti,2,3 hri ni saya sperti ktagih nesvita..skali bncuh 2 bungkus.x caye?tnya miss.izzati,bliau lah yg mnemani saya mnikmati nesvita stiap mlam ..

ok..d teratak ini cik azwa ingin berkongsi siket pasal khasiat nesvita..

ini khasiat beliau ya..
  1. Ianya mengandungi sterol dari tumbuhan yang membantu mengurangkan kolesterol. Apa itu sterol? Sterol tumbuhan ialah molekul organik yang terdapat dalam tumbuhan yang telah terbukti secara klinikal bolehmenghalang kolestrol dari diserap ke dalam darah.

  2. Ianya tinggi dengan kalsium yang sememangnya kita tahubagus untuk tulang.
  3. Ianya mengandungi 60% kurang lemakberbanding susu penuh krim. Yang diet tu boleh minum susu ni :)
  4. Susu ini mengandungi Omega 3 dan Omega 6, iaitu sejenis asid lemak yang kita perlukan, tetapi tidak dihasilkan oleh badan dan harus diambil daripada makanan harian. Sumber baik Omega 3 dan 6 ialah minyak jagung dan minyak biji sesawi.
  5. Susu ini boleh membantu mengekalkan tahap karotenoid kepada orang-orang yang mengamalkan diet buah-buahan dan sayur-sayuran. Apa itu karotenoid? Karotenoid itu ialah sejenis pigmen yang selalunya terdapat pada buah-buahan dan sayur-sayuran yang berwarna dari warna kuning hingga merah (seperti lobak, tomato, betik). Karotenoid membantu membekalkan vitamin A, antioksidan, dan juga meningkatkan fungsi sistem imun badan kita. Malah membantu sistem pembiakan kita agar berfungsi dengan lebih baik!



Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...