Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

26072012
thursday.
1500

melahar lagi aku d hari yg ceria d bulan yg mulia ini. apa kesahnya pulak hari ini?

kelas materials engnring td intro dia agak caroot comedia. apa hal la pulak prof nih ngajaq proverb plak hari nih, xdak kaitan pun dgn material. tp puaih hati la aku buleh gelak hari nih, gelak dgr prof dok meraban. tp mraban2 dia pown ada isi jugak. at least qi ni dpat la aku bljaq 2 proverb

"once bitten twice shy"
kli ptama kena gigit kali kedua msty malu, mksud dia tang nih, skali kita terkena or ter apa2 lah yg malang, kita msty bringat x akan buat ksilapan yg sama kalau dok ulang lagi bnda yg malang tuh msty malu.  snang mcam nih la, aku bg contoh. 
klau kita penah xcdent dulu, then skrang nih msty kita beringat n brhati2 takut xcdnt kli kedua

dan 1 lagi proverb.

if u give me a fish today, i'll eat the fish at the day.. but if u teach me how to fish, i can eat its forever
-confucious-

mksud dia, klau kamu bg ikan kat saya hari ni, saya cuma boleh mkan hari ni, tp kalau kamu ajar saya macam mana nak dapatkan ikan, saya dapat mkan ikan bila2 masa n selamanya.
pepatah nih memang slalu aku dengaq. mksud dia.. k aku bg contoh lagi.
kalau kita buat tutorial then lectrer bg ja jawapan tuh, kita copy ja. kita dapat jawapan tutorial tuh je laa. tp kalau lectrer tuh ajaq mcm mana nak dpatkan jawapan tuh, kita boleh buat tutorial sndri n applikasikan time exam or apply in daily life.

Comments (1)

On July 28, 2012 at 7:08 PM , Dahlia Daffodil said...

proverb yg sgt superb!
btw..done follo u..kamsahamida..!^^,

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...