Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

30072012
MONDAY
1128

aku dapat rasakan yg sparuh jiwaku sastera dan separuh lagi jurutera. aku suka saja explore dunia kejuruteraan ini. dan aku jugak suka amat menulis, mengarang aku suka bahasa fynn jamal. aku jugak suka mengira.


Einstein : mungkin xpenah sikat rmbut sepnjang hayat dia sbb sibuk mencari formula2 baru, yg kini telah mmudahkan engneering student untuk solve sstengah problem.

A.Samad said : yg nih pulak mungkin xpenah nk shave janggut dia n xsmpat wrnakan rmbut sbb cbuk mengarang puisi, mncari ilham. 


*rajah di atas,sekadar iklan*


semalam, sedang aku leka siapkan report fluids mechanic,sempat jugak aku kaji apa benda lah reynolds number. sempat jugak aku jumpa experiment reynolds number kat U hiburan,*u tube lah*. 
aku terbaca la pulak pakcik engneer mana tah kumen kt video tuh.
bunyik dia lagu nih la


"Before I die, I hope that someone will explain quantum 

mechanics to me. After I die, I hope that God will explain 

turbulence to me." - Werner Heisenberg"



kata aku : aku x nak tahu langsung pasal bnda nih boleh x? 

sehebat mana pun seorang jurutera itu, Maha Hebat lagi Allah . 

Sains n techno, kalau dikaji dalam mana sekali pun, di 

penghujungnya Al Quran jugak jawapan dia. 


*sekadar share pendapat*

seorang jurutera boleh jadi seorang sastera, tp seorang sastera tidak boleh jd seorang jurutera. ini kata aku, ini pndapat akuh. ya amat subjektif untuk dibicarakan. apa aku nmpak, bahasa sastera seorang jurutera ialah equation *persamaan*, engineer guna otak kiri n kanan, tp sastera, hnya berkata2 dan melihat dari satu2 sudut. atau melihat dari pelbagai sudut dan terjemahkan apa yg dilihat nya dalam satu bahasa. bahasa yg kdg2 org susah nak faham. tp aku puji org sastera nih, sbb dalam karya mereka wajib ada unsur motivasi jugak.wlaupun hnya dalam pantun 2 kerat. jurutera pulak

dah tidak beridea aku untuk truskan pnulisan aku. tamatkan dcni saja, jumpa lg di lain cerita.

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...