Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

 tanggal 17 september 2012,'isnin

bermulalah episod baru dalam hidup aku.
setelah beberapa purnama jugak aku mnghilangkan diri dlam program hebat hey itu,
aku kmbali bersama.. Alhamdulillah aku masih bertahan,
start from zero, become a hero.
yes aku reborn
sprti d lahirkan smula, bermula kmbali perjuangan aku usaha2 dalam usaha transformasi  khidupan aku.

hah biasa la,cabaran, dugaan ujian tuh kan rempah ratus kjyaan.

tajuk di atas entry ini actually. ada kaitan dngan statement di atas.

let me story to hampa,
cerita dia gini, aku bngun agak sayup hari nih, ya salah aku, xspatutnya aku bngun lambat hari ini, sbb bngun lambat la rezeki susah nak datang kan,
pas bngun tidow aku trus mndi, then siap2 nk g jumpe pros. lah apa laei.
aku tknan sikit sbb dok tang nih bas mang xpena masuk,
kot mana pun kena naik tksi yg mncekik darah tuh.
bg drebar tksi tuh memang la murah. tp bg aku naik tksi ibarat 3x trip naik bas panorama.
xmau2 pun kena naik jugak so aku call jugak la teksi.
pkcik tksi " adik boley tunggu 25 mnit x?"
aku " 25 mnit tuh saya jalan kaki pun da smpaiy dstinasi yg saya nak pi tuh"

aku, kononnya mrajuk lah dngan teksi tuh n aku g makan dulu kat 'bumbu warisan'
usai makan. aku bjalan kaki ke cubic, kononnya nk bjalan kaki saja ke ttu3, bukan nye jauh sangat pun, dari mlayang duit  kat tksi, baik aku jalan kan. aku pulak jnis yg daring x kena tmpat, xpena pk kslamatan pun.
jalan n jalan n jalan lagi.. sorang2 aku mcm org gila saja. tenga2 aku bjalan tuh, datang la sbuah gen 2 kala oren bertentang arah dgn aku, cermin keretanya tinted. dia brhentikan mobil nya dan menggamit tngan ke arah aku, tnpa mmikirkan apa2 yg buruk, aku berpatah balik, mnghampiri  kereta dia.
lalu,dia turunkan cermin keretanya. terkaku aku pabila melihat wajahnya yg tampan,  terkejut babun aku pabila lihat dia seorang p.cik yg sbaya umur abah aku dalam gen 2 oren tuh. aku x expect apa2 pun,
aku ingat dia tnya direction ka apa ka.. rupanya dialog lain pulak yg trkeluar dari bicara dia. "adik nak g mana?,jum g jalan2 boring laah" dlam hati aku kata "aah,orang tua nih, xda keja ka yg bulih kata boring tuh, tambah miang lagi, boley pulok dia ajak aku p jalan2, oit desperado sangat kah?
cuak.mremang bulu roma aku hnya Tuhan yg tahu, balas aku kpada orang tua tuh "saya nak g mc, x pe lah saya p ngn teksi jap g", aku mula berundur. paling rubbish lagi dia smpat lagi mintak number aku, dengan mata dan ekspresi muka dia yg  gila miang keladi hutan betol!
sumpah cuak tetiba aku time tuh, dalam otak dok trbayang, kalau la orang tua tuh culik aku, then bawak aku p juaiy kt siam ka, bapak ayam ka.. huh.. memang smua yg jahat2 brmain aci ligan dlm kpala otak aku..

aku truskan jalan. kali ni lebih laju..jalan jalan jalan... laju laju laju,, huh semput~~~
smpay la aku kt cubic. aku tunggu teksi p.cik hanif kt c2, 5 mnit kmudian dia smpaiy.
huh, aku apa lagi... cerita la kt p.cik tksi tuh, apa yg da jd kt aku tadi..

errr... aku kena marah, grr,
"lain kali nk buat lagi x?
bla2 dia mraban apa tah"
dia pun nmpak aku masih getar lagi time tuh..
huh, xpena aku rasa getar cmni.

~~eerrmm, ok thats all, cerita aku untuk hari ini~~




Comments (3)

On September 17, 2012 at 10:29 PM , Lokman said...

bahaya-bahaya

 
On September 18, 2012 at 3:00 AM , Nick Nashram said...

lain kali kena bawak sekali spray..kalo ade lelaki tua miang yg kacau boleh spray kat muka dia terus..huhu

 
On September 18, 2012 at 2:01 PM , Kejora malap said...

yup, nnt saya beli pepper spray, sy lebih takut dgn org tua miang skrang ni dari bngla myanmar..

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...