Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers



0316
03092012
monday

tajuk nak gempak ja.. ha ambik hang!jari jemari yg sedang menggedik? bagaimana kah jari menggediks?  k..
let me explain to hmpa skalian..dalam kamus kepala hotak aku, jari jemari yg sdang menggediks membawa maksud jari jari ku ini excited n terkinja2 sgt nk mnaip nak mngupdate blog yg skangkang kera nih.
nak melahar sgala rasa , suka duka. perasaan aku ni susah aku nk describe mlalui kata2, nak expresikan mlalui mimik muka, aku xreti nak buat expresion muka yg mcm2 . nak pose dpan cam pun aku x reti.
yes, i admitted ..aku suka bajet ayu saja depan cam. keras mcm kayu. bukan sngaja nak bajet, tp knytaan nya aku xreti nk bergambar lah.   perasaan  aku susah aku nak trjemahkan mlalui lagu,muzika, aku xpandai, aku xpunya suara lemak berkerim d sukai ramai, aku x punya alat muzik untuk brmain muzik. so aku pilih untuk expresskan prasaan mlalui pnulisan.

apa kaitannya pulak pose dpan cam dgn prasaan nih. ??
so kawan, ini lah isu yg hmba nak ulaskan dalam entry kali ini.
ada sebab aku nk ulas isu ini, hehe..sbb nya, aku baru sdar ptang td yg aku nih x pndai nk snyum nak pose dpan cam n nak buat mimik muka. yes., aku prasan klau ambik gmbaq sama ja gaya aku, aku sndiri tgok bosan plus, aku xsuka tgok gmbar sndiri. aku jer x suka, mana taw ada jer spesis2 manusia d luar sana yg suka tgok pic aku. 

cermin vs camera
aku penah dngar orang kata, cermin xpndai mnipu, tp gmbar slalu mnipu. yes! btol, aku stuju. thats why la orang slalu kata, "hey kamu,cermin la diri tuh dlu sblum nk bla blablabla..." xpernah pulak aku  dengar orang kata, hey tgok la gambar kamu yg kmu edit pkai picasa cap ayam tuh dulu sblum nk ngorat saya..org suruh tgok cermin sbb apa yg kita tgok kt cermin itu lah diri kita, xguna snap pica pkai dieselar(DSLR)pastuh edit sikit2 post kt fb then ramai komen cantik. ya kualiti gmbar itu yg cantik, tp kualiti diri kita tetap sama. bukan diri kita yg sbenar. that's why aku xreti nk jd diri aku sndiri bila snap pica,sbb aku pun species yg suka edit gambaq.hahaha..

aku xpndai buat mimik muka kt dpan camera, tp klau kt depan cermin aku reti. sbb aku boleh nmpak diri aku sndiri.

yes.!cermin xpenah mnipu,sbb tuh la kita xley print out pic kita yg kita nmpak dalam cermin.. :)

haa.. ini antara gmbar yg mnipu...



cuba buat2 comel tp tidak mnjadi...grrr!!!
bajek sokmo..

bajek lagi.. 

klau mnympah,harap maaf. itu bukan diri sya yg sbnar

no caption!!

abaikn aku, beri tumpuan kt lagi 2 memba aku tuh. dorang pakar la buat xpresi muka yg plik2..buat cmna pun ttap shomel saja..

brsama depa, nnt ajaq aku buat xpresi muka yg pelbagai



Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...