Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

kesinambungan dari cerita aku pasal megat dewa.
kata aku, memang x akan pernah tamat cerita pasal desa aku yg amat aku cinta nih.
haa. mau nya aku x cinta habes dgn desa megat dewa ini.. kt cni la aku d besarkan, dididik dengan penuh ksdrhanaan dan kat cni jugak la aku mngenal erti khidupan,

aku punya teman, mereka yg membesar brsama zaman kanak2 aku.
aku xpunya ramai kwan pmpuan kt kg. nih, yg sbaya aku x ramai, n ramai pun yg dah kawen skrang.
atan, mamat, mirun, alit, bayah adik aku .. haha, itu saja yg aku ingat.
kecik2 dulu aku maen polis sentri, tuju kasut, tuju tin, aci ligan, aci smbunyi dgn depa lah.
aishh,. skrang semua suda mndewasa, punya cara hidup masing2.
aku dah terpelanting jauh ke melaka, bayah pulak dah nak jadi MA skrang,
tp mereka, ya masih d takuk yg sama,. mirun, petani yg berjaya, untunglah hang kan ada bendang berelung.
atan, aku xpasti dia kt megat dewa atau shah alam skrang.

yg aku pasti, skrang ramai gila anak2 jati kampung aku,
trus mengabadikan hidup mereka dgn kerja2 kampung,
jgn kata mereka tidak berkembang,
jgn kata mereka tidak maju..
kerana tanpa badang2 kampung ini. kau , kita dan mereka tidak dapat nak merasa 
makan nasik taw,
mereka yg sudah terbiasa dgn kerja2 petani. dah sebati dgn hidup depa kerja2 mngangkat baja, 
mengemudi trekta, itu semua hidup mereka,

mereka anak muda,
yg xpenah kisah ambil alih kerja2 orang tua,
yeahh..badang2 kampung nih,
tuh yg pakai baju putih itu la mirun, sblah dia rahim( si pemilik gambar ni)

bersama xtvt semaian padi mereka//

aku xbnya gambaq depa. itu saja yg aku mmpu curik dari fb Rahim oryza.



show off ~~

ini adik aku :)

 aman tenang saja 

teratak buruk sblah kiri itu la rumah aku . 

haa.. kami hafal jadual kereta pi bila dia nk lalu, so x gentar sangat laa


Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...