Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

Pukul : time kuliah PRS
lokasi : BK9 FTMK,UTeM

derai-derai-derai.
gerimis berderai, di lewat petang.
titisan-titisan hujan yang tadinya sopan-sopan,kini mula mengganas.
aku mula rasa resah.
"ahh.ramai pulak hujan ni angkat geng" deras pulak tuh. huh..
sapalah yang sakiti hati kau wahai sang mega,hinggau sampai kau nangis sehebat begini.

aduhh,hujan lebat gini. cemana aku nak ke kelas ni. nak ku redah jugak,kuyup lah aku.
"monolog aku sendirian di depan pintu masuk cafe 2". dua langkah kakiku menderap ke depan,
melepasi pintu masuk cafe. "niat di hati, mau saja aku redah hujan ni,bukan hujan acid pun,"
aku cuba kosongkan fikiran, dalam kiraan satu... dua... tiga.., zaaassss! aku memecut laju kaki ku dalam kehujanan itu. *macam keling saja ayat gua,ahh abaikan* aku rasa, aku seolah-olah berlari atas angin saja saat itu. aku rasa aku boleh jadi ratu balapan sekolah menengah dulu kalau aku berlari selaju ini.
haha..tapi itu semua,tak mungkin lah. ini semua the power of unconcious mind. aku berlari selaju itu dalam hujan, dan dalam keadaan separa sedar. perghh..kuyup jugak wa,. tak guna kalau lari lelaju last-last kuyup jugak aku. tanpa hiraukan keadaan aku yang kuyup, aku pantas dapatkan surau di ppp. laksanakan solat asar dulu sebelum, memecut ke ftmk pulak.

dan..setelah bertungkus lumus meredah hujan. sampai jugak aku ke kelas.
menggeletaq menggigil bak hang. sejuik sampai ke tuliang.


ok..itu saja cerita daripada aku untuk hari ni. haha. :)


Comments (1)

On January 10, 2013 at 4:54 PM , Mohd Lokman Bin Ramli said...

oh,, hujan sana ea.., patut ada jalan berbumbunglah yang menghubung semua fakulti.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...