Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

28 May 2013

today is the day 58th for me as a trainee at NTR.

dah..bukan sengaja nak tukar bahasa tiba tiba.cuma stuck,asal nak speaking je lost idea. so better i jot down everything in malay. senang. aku nak faham senang, kau nak faham pun senang.

dah lima puluh lapan hari aku berpraktikal kat NTR nih. lagi dua hari cukup dua bulan. akibat busy yang takbertempat,aku nak update blog pun tak sempat. memang berlambak hok,berkajang pak malau berkajang berlipat aku punya cerita yang aku nak laharkan.malang. akibat kekangan wifi coverage, kekangan emosi. jadinya aku tak sempat nak melahar apa apa cerita di sini.  cerita baru?

ahh,tak da mndenye citer citer baru. mostly cerita lapuk. cerita busuk. yups, pasal relay, aku rasa macam aku d gantung tak bertali saja. phuii. ayat janda baik bak hang. serius, biskut bintang hilang dari khyalan aku,hilang dari kenyataan aku. biar lah dia hilang kan diri, smpai kesut pun aku tak kan cari. sometimes, aku rasa aku dah tawar hati. aku nak harap apa lagi dah, dia mungkin tak nak balik M'sia dah.apa nak kesah.patah tumbuh hilang berganti la citer dia..

pasal ekonomi.
Alhamdulillah, ekonomi kian kukuh. tak kaya mana pun, tak sampai tahap melarat. boleh la cukup makan. kukuh dah la tara tuh. sesuai dengan cara aku, tak bergaya takpa janji selamba. tak mewah tak pa,janji bahagia. apa sangat nak dikejar kat dunia nih. bukan hidup bertongkat langit. esok lusa kejap lagi, mungkin malaikat mai cabut nyawa. jadi, aku pilih besederhana. latest, aku join trip ke Langkawi  . NTR buat family day, aku enjoy saja. yes tak nafikan selain dari aku ramai yang rasa tak best. tak puas hati. mana tak puas hatinyaa., berangan nak shoping bagai nak rak malang tak bau salary pulak tak masuk. bagi sapa yang spend siap2 dari rumah tuh boley la bershoping sakan. bagi yang tak berapa ada, muka macam cuka lah jadinya. aku, aku bawak seratus saja. tu pun aku habaq kat mak, tak abih hais seratus ni. aku kan kedekut. niat aku p bukan nak belanja sangat, aku nak merasa naik cable car jaa. lain2 tempat aku p dah last month. fokus pada kemahuan dulu..Alhamdulillah , merasa jugak aku naik gondola tuh. excited tahap dewa. TINGGI,


Alamak.. time out. t aku sambung lagi
 

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...