Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

170713

Assalamualaikum.

Bismillahirrahmanirrahim.

aku ingin ambil kesempatan yang sejemput ini untuk melahirkan sebuah rasa di jiwa, sebuah cerita dari dari hati . sebelum tu. aku nak ucapkan Salam Ramadhan dan selamat berpuasa kepada seluruh umat Islam di seantero dunia.

sempena Ramadhan bulan yang barakah ini. sewajarnya kita perbanyakkan amal. Alhamdulillah,di Ramadhan kali ini, aku dapat menjalankan ibadah puasa bersama mak abah kat kampung. aku jugak dapat menunaikan Ibadat sunat Teraweh di Masjid Kg.Megat dewa.semalam hari ke empat aku berteraweh. bersama orang kampung yang kebanyakannya warga emas.

best. yaa, berteraweh kat kampung memang best. aku kagum tengok warga emas mampu menunaikan ibadat teraweh sampai 20 rakaat. usia yang lanjut dan kesihatan kurang memuaskan tak menghalang golongan lebih separuh abad ini menjalankan ibadah puasa. oleh sebab aku jarang menyambut Ramadhan di kampung, ramai tok cik tok cik, yang acapkali menanyakan status aku. belajar kat mana? anak sapa?. aku rasa sedikit awkward bila berdepan dengan situasi macam tu. tapi bila dah lama, aku layankan saja lah.

aku jumpa tok guru ngaji Al Quran. tak sangka dia masih ingat aku. kuat betul ingatan dia. dia tak ubah macam dulu. hurmm.. *pause*

ok. untuk entry kali ini. aku rasa, itu saja yang mampu aku laharkan. aku nak sambung packing cookies raya.
nanti boss marah pulak. sekian.

salam Ramadhan. sitinurazwati.

 

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...