Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers


8 Dis 2013
0040 am
ruang tamu ,rumah sewa

Bismillahhirrahmanirrahim.

aku sejuk.
getar badan.
sakit tekak.
renkong rasa berpasiar
kepala panas.kaki membeku.
demamkah aku.

aku tak da lah sakit mana. tak adalah parah sangat.
kalau nak mengeluh sakit ni, banyak lagi insan bernasib malang kat luar sana.

aku sebenarnya rindu mak ngan abah ni.
ya Allah, aku nak sangat jumpa depa.
kalau kat kampung, kalau time demam demam gini.
mak abah care sangat, jelum pala. mak tolong picitkan pala ni :'(
tapi kat sini.

aku tak tahu, aku tak boleh bayangkan kalau satu hari nanti
depa dah tak ada. aku harap sangat aku pergi dulu dari depa.
aku nak mak abah!

macam mana la perasaan Huda *ex room mate aku,merangkap sahabat yang aku sayang* yang baru kehilangan mama dia. aku harap Huda tabah.
*Al-Fatihah untuk mama Huda*
kehilangan insan yang paling kita sayang ni, memang satu tamparan hebat.
ujian Allah yang agak berat untuk kita yang cuma seorang insan kerdil ni.

 bila saja teringat/rindu mak abah yang melampau lampau,
bila sakit atau tekanan sangat sangat,
aku cepat cepat ingat orang yang lebih menderita dari aku,
dari situ aku belajar bersyukur.
dari situ, aku sedar Allah tak saja saja turunkan ujian kepada hambaNya.
Allah cuma nak kita bersyukur dan selalu ingat Dia.

relief.
lepas aku lahirkan entry ni, aku dah rasa lega sikit.

Alhamdulillah.

Comments (1)

On December 8, 2013 at 6:42 AM , TUTTUTOFFICIALSPACE\\ said...

struggle sis. jangan lupa makan ubat :D

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...