Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

Aku,

dua tiga hari lagi nak bertambah umur,
bermakna aku terpaksa belajar menjadi matang,
terpaksa berusaha memikirkan masa depan,
terpaksa ikhtiar cari duit sendiri untuk teruskan belajar.,
terpaksa berkorban dan gigih demi capai impian aku,
impian mak abah

terpaksa..
aku 'terpaksa' bukan sebab aku tak rela
nak buat tu semua,
tapi bagi aku, aku harus letakkan diri aku dalam keadaan 'terpaksa'
sekarang ni.
sebab,
aku akan gigih berusaha kalau dalam keadaan terpaksa,
kan dulu aku penah cakap,
aku akan jadi rajin bila dalam keadaan terpaksa,
dan berubah menjadi malas bila keadaan memaksa aku.

tak boleh belajar olok olok macam zaman diploma dah.
duit tak boleh sesuka hati guna macam tisu tandas,
tak boleh bergantung kat orang lagi dah "walaupun adik beradik sendiri*
aku kena terima kenyataan,sekarang ni aku kena bagi moral support untuk diri sendiri,
sebab,insan2 yang selalu support aku dulu dah tak percayakan aku lagi dah
*sebak* *menagis* *pause*
oh,, aku jugak
tak boleh malas pergi kelas dah.
kena rajinkan beribadat. Dekat kan diri dengan tuhan,

sekian,

selagi boleh melompat, lompat lah setinggi yang boleh,
jika tak mampu cecah langit, gapai awan pun dah cukup. -azwa-

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...