19 April 2013
Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah, bertemu lagi kita di alam maya. di alam nyata belum tiba masa,di alam barzakh, Wallahh hu A'lam itu rahsia Yang Maha Esa,
boleh tahan lama jugak lah aku tak update blog. usang je blog nih.
kenapa lama aku menghilang?
aku sekarang tenga menjalani latihan industri kt NT-RUBBER SEALS SDN BHD. best x? haa, best ja. bagi aku best lah, smua benda yang aku buat dengan ikhlas n rela hati memang best. aku kat sini agak bebas jugak lah nak buat apa, dari kerja operator sampai ke ofis aku belajar serba sikit. mula mula memang lah kekok, tapi bila dah lama. rilex jaa.. Alhamdulillah, buat masa sekarang aku belum stress lagi lah dengan kerja kat sini, bukan teruk pun. santai jaa.
untuk entry kali ni, aku saja nak share tips dengan pembaca sikit.
TIPS TANGANI STRESS KETIKA DI TEMPAT KERJA.
Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah, bertemu lagi kita di alam maya. di alam nyata belum tiba masa,di alam barzakh, Wallahh hu A'lam itu rahsia Yang Maha Esa,
boleh tahan lama jugak lah aku tak update blog. usang je blog nih.
kenapa lama aku menghilang?
aku sekarang tenga menjalani latihan industri kt NT-RUBBER SEALS SDN BHD. best x? haa, best ja. bagi aku best lah, smua benda yang aku buat dengan ikhlas n rela hati memang best. aku kat sini agak bebas jugak lah nak buat apa, dari kerja operator sampai ke ofis aku belajar serba sikit. mula mula memang lah kekok, tapi bila dah lama. rilex jaa.. Alhamdulillah, buat masa sekarang aku belum stress lagi lah dengan kerja kat sini, bukan teruk pun. santai jaa.
untuk entry kali ni, aku saja nak share tips dengan pembaca sikit.
TIPS TANGANI STRESS KETIKA DI TEMPAT KERJA.
- bangun awal, solat subuh dulu. cermin diri. dan kata kan "cantiknya aku pagi ni, semoga hari ini lebih indah dari semalam. dan senyum sampai ke telinga cam ni ^__________^ ".
- senyum dan berwajah ceria ketika di tempat kerja.
- mesra dengan semua staff/pekerja walaupun berlainan department. kenal kenal je laah, tak rugi kan tambah kawan.
- ikhlas dan jujur melakukan kerja.
- terima kritikan dan pendapat orang lain.
- hormati ketua anda
- jangan campurkan masalah peribadi dan masalah kerja.
- berfikir dengan rasional dan selesai kan masalah dengan matang.
haa. itu saja kot, tips dari aku. kalau korang ada tips sendiri, sudi sudilah share. :)
iklan. vroo000mmm..
6:33 PM |
Category: |
0
makhluk2 prihatin
Comments (0)