Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

hahalololo... yep, aku xdak ilham nak mlahar apa la tang nih. *kt cni*. hal itulah yg men'tajuk'kan  entry nih 'main redah aje nih'. so men redah je lah aku nk tulis apa. 

isu 1 : kelas pkul 8 smpaiy 4 ptang. non stop.. ada gap pun 5-10 mnit ja. letih ow letih. letih2 aku aja legi ltih sbb dia ride.

isu 2 : lapaq tahap mgat dewa.xmkn dari pg. lapaq2 aku, lapaq lg mkhluk kt somalia nun.

merujuk isu 1.
In the lecture. aneh nya hari nih, even klas pg smpaiy ptang aku x lelap mata wlau 5detik. sedetik dua detik tuh ada la. mana da orang celik mata tanpa kejip kan. aku mksudkan kt cni, aku xtidoq lam klas hri nih. klau orang lain nmpak besa la. tp bg aku, memang aneh la . biasanya, aku akn rasa ngntuk thap gaban lam kelas., tp hri nih aku rasa xdak la ngntuk sngat smpay terlelap. mungkin sbjek best kowt hari ni. Materials Engineering atau bahasa kmpungnya bahan kjuruteraan atau ganunya bahang kjuruteraang. hahaha, lau caqa ganu tuh bunyik cam panas ja engneering nih 'bahang la pulowk', materials bnyak relate dgn chemistry, best doh rasa cam kcang cerdik ja kimia time  bljaq kt mktab dulu. tu pon dak... wat terok bdan p sabotaj soalan pre trial kimia smata2 nk dapat A. lam klas materials td, tetiba ja aku tringat zaman bljaq kimia kt MRSM bseri dulu.

lab kimia 4 mrsm bseri 2010 + staff room+ HEP
 tengah tuang potassium manganate msuk dlam burette penuh teliti .... AZWATI!!!!!*ngauman ckgu raihan trngiang d tlinga' pranngg tlepas burette tuh nsib jtuh lam sinki. aku suka kimia, dari dulu lagi. suka  sangat2. tp dsebabkan trlalu obses nk dpat A kimia aku dh usahakan scara haram. aku x malu nak kongsi cerita aku kt cni. kerana kimia, aku dah tipu diri aku n ckgu aku. 
 "aku n si A ambik kputusan tuk msuk blik kbal a.k.a staff room lah untuk .. untuk apa eh?untuk buang sawang jer. dengan ilmu n kpakaran yg Mc Gyver turunkan kt aku, kmi brjaya msuk jugak lam stff room tuh hihi..jujurnya niat kami untuk ubah jwpan soalan pre trial kimia kami. nmpak jhat kan. tp yg nakal itu x smstinya trus jahat..

sminggu kmudian, keanehan result kmia kmi dpat dihidu ckgu ksyangan kami. tp time tuh dia xtau cmna la kami buat smpaiy drastik sangat gred mningkat. siasat2 punya siasat ckgu still x tahu cmna kami buat n syak kami mniru, tp kalau mniru bohong sangat sbb orang lain xdak pun yg dapat hebat tera tuh. haha, memang x dak lah yg lg hebat sbab kami dah gbungkn jawapan si C,si Z, n si D.. C,Z, n D nih otai kimia batch aku. kmi amik jwapan depa,kmi gbungkan n jdikan jwapan kami. dan hasilnya,gmpak gila lah result kimia kami. eei, memang malu klau nak ingat kmbali tp harap truskan mmbaca skadar prkongsian dari aku. *kisah ini dah mnjadi sjarah,mohon jangan maki2 aku d saat ini*  k smbung..2 minggu kmudian stelah siasatan dibuat, aku pun ksian sngat kt ckgu n HEP, aku pun turut mmbantu slesaikan kes ini. dengan penuh rasa jujur, rasa malu dan rasa brani, aku p hadap en. HEP tuh,, adeh dah la dia ckgu kimia jugak,n dia pun suuruh lah aku wat demo aksi2 mensabotaj soalan paper kimia tuh. hehe.. dgn blur dan tidak brprasaan nya akuh, ''Cikgu, nak ruler tuh" dgn jari tlunjukku mnghala ke arah ruler pnjg atas meja HEP . "Kamu nak wat pa ruler nih?" "td kn ckgu suwuh sy wat demo, jom ikot saya." berkerut dahi ckgu tuh, dgn muka peliknya dia plak ikut aku. 
smpaiy ja dpan pintu staff room si cikgu senyum penuh ke'setanan. snyum jahat lah mksud aku kt ctu. aku plak jd aneh. beberapa org ckgu lalu lalang kt situ.. dengan selambanya HEP itu mngarahkn aku untuk re-action prosedur2 aku untk masuk ke staff room itu. klarkk! done! dah siap ckgu, . slesai mndemokan aksi trsebut, aku di beri notis untuk prbicaraan aku d mhkahmah JDM esok.

keesokan harinya, lalu ja aku dpan staff room,aku tgok smua pintu ber mangga, nah pad lock besaq2 penerajang bak hang, cam peqeli aku ja. hari ni aku dihadap ke mahkahmah JDM(jemaah disiplin maktab) setahu aku kt mrsm ja ada sistem cmni kowt.skola lain aku tataw la, t aku wat research tgok. atas tuduhan menceroboh bngunan akademik,brsama 7 kes tergantung fly dan fly dan fly yg laen. 7 kes yg laen tuh pihak hakim meringankan hukuman dan mnarik dakwaan. selamat akuh. ceh bukan aku sorang dok wat honaq, ramai lagi kowt. yg membezakan aku dan mereka, aku angkat kain kapan mreka tidak. *serah diri*. aku p ngaku dan mnyerah diri, aku tahu snakal2 seorang plajar tuh, d pnghujungnya dia akn kmbali ke pangkal jalan,. aku dijatuhkan hukuman 3sebatan dan d gntung pngajian d mktab slama 2 minggu. Allah trunkan pmbalasan atas knakalan n tindakan salah aku. spanjang 2 minggu under suspension, aku x amik trial spm trial MARA kowt. hanya Allah yg tahu prasaan aku tika tuh, aku rasa bdosa kt mak abah n ckgu2 aku n kawan2.. cuti lama aku kt rumah, 2 minggu under suspension + cuti raya 2minggu = sbulan aku kt rumah.

ermmm... habis tmpoh suspension aku, aku kmbali ke mktab sbg ckwa yg baru lah. hihi baru lah sangat. jd warak la sat. diam ja, jd ulat buku la sat. mau nya x ulat buku. SPM dah dekat kowt.dgn usaha yg xbegitu ramai,aku hadap la paper2 SPM tuh dengan tabah. abes da SPM

skadar mngimbau kngan. tgki air mrsm bseri



a great trouble maker a few years ago
tamat skolah:)
Alhamdulillah, result kluar. stimpal dgn usaha aku ja,rezeki aku dpt offer matrik,poli n utem. aku reject matrik sbb aku dpt mtrik peneng,ramai gk budak batch aku dapat situ. aku xsanggup hadap muka depa dah. lau bleh aku nak p ipt yg xdak lgsung budak bseri. aku apply Politeknik jgak, kos dip.kjurutraan pnygraan psawat. bapak minat gila lah aku kt air craft nih. rezeki aku jugak aku dpt intvw poli tuh. pulun n buat yg trbaik lah time intview tuh sbb encik tuh cakap mng susah nak dapt. time intview tuh pown ada 5 olang ja pompuan ma. huh.. doa trmakbul, aku pass intview tuh n nak p sangat2. celah tuh jugak utem pown bg offer, dip. mfg engnrg nih la. dilema la akuh time tuh, 1 famly  srabut dgn akuh. n aku ikut kata hati,kata mak,kata abah n brtekad pilih UTeM sbg dunia untuk zaman baru aku. zaman budak U. dan Alhamdulillah.. skarang aku di tahun 2 dah :)

and.. me now!
dah matured sket..  :)

dan.. jejaka sblah ini bukan kepunyaan beliau. hrap mklum.

pnglaman mngajar aku mnjadi matang, kebudakan itu mngajar aku mnjadi lebih dewasa.
siapa kita dulu tidak penting, yang penting siapa kita di masa akan datang. 


sekian sahaja coretan ''Main redah saja'' dari aku sang penulis tegar,bukan skadar blogger yg mngejar follower tapi si pelahar yg mlahar dengan tegar yg mahu isi hati nya di dengar :)

Doakan aku, brjaya di dunia dan Akhirat..

p/s: isu 2 aku da malas nak kupas.hrap mklum

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...