Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

24072012
tuesday.
2013 *dlam bilik,bawah kipas dpan lappy*

dah sminggu berlalu, spatutnya entry ini patut aku publishkan lastweek. memandangkan aku dengan suka hatinya mengambil kputusan untuk pulang mnymbut Ramadhan pertama kt kg. bersama kluarga tercinta,aku xdapatlah nak publish n coretkan rentetan prjalanan program belia sifar dadah *PBSD* di kem PLKN ayer keroh, dekat sgt dgn kolej n kmpus aku.

17-19 july 2012.

ditakdirkan aku mnjadi slah seorang pserta program nih, aku rasa bertuah. aku sikit pun xrasa nyesal buat kputusan untuk relakan dri jd pserta kem tersebut wlaupun sorang2 aku ja pmpuan dari utem. nahh aku memang suka meng rare kan diri. punca aku p jugak kem tuh, yg perdana, aku tknan. aku ceria d luar tp sakit di dalam. tknan ow, tkanan bila pergi kelas aku rasa terasing yg amat dan fikiran aku asyik tringat mak abah jaa. bukan aku malas nak ke kelas, aku nih rajin orangnya. *memuji dri sndiri boley mngelakkan kentut busuk* 
#jgn trpengaruh dgn dakyah yg direka aku#.

abaikan punca2 yg lain. abaikan masalah2 yg mmbelenggu diri. dan kita kena ingat.
klau ada masalah yg besar mana skalipun jgn sesekali kita cakap
"Ya Allah..besar lah masalah aku nih, sebaliknya, ucaplah
wahai masalah, Allah itu Maha Besar"

aku dapat abah. eh bukan aku sorang, tapi KAMI.. yer,. kmi yg p PBSD je lah.
ini abah kami :)


haa.. time slot brsama abah ni laa, aku dpt pluang n ditakdirkan untuk aku melahar sgala macam isi hati aku yg dah lama aku simpan sorang2. haa, dan kt time nih jugak dosa2 lalu bermain aci ligan di dalam kpala akuh. dan, aku tidak mngharapkan lgsung simpati kawan2, jauh d sudut hati aku, aku skadar ingin brkongsi hikayat hidup aku brsama tman2 baru. 
kawan2, sgala laharan aku tolong ambik yg baik jadikan tauladan yg buruk jadikan sempadan.abah yg baru aku kenal dlam diam mnyuntik satu smngat baru dlm hidup seorang 'cikwa'. abah yg dah ajar aku erti hidup dan mati.
dulu,aku mngharamkan kwan2 aku yg kt utem panggil aku dgn panggilan cikwa, sbb aku xsuka. sbb nama cikwa, aku rasa diri aku masih kena pulau. masih cikwa yg lama. yg dah bnyak buat dosa dgn mak abah dia. sbb cikwa dah bnyak sakitkan hati cikgu2 dia. dan bnyk sbb lagi.  tp hari ini, baru aku sedar.. mak abah yg mula panggil aku cikwa. smpai skrang. wlau jhat mana aku, mak abah tetap trima aku sbg cikwa,knapa aku nak salahkan nama 'cikwa' yg memang dah sebati  dgn hidup aku. ubah nama, ubah rupa, ubah i.c skalipun.. aku tetap aku, aku tetap org yg sama. dan harus aku ingat, dgn pngalaman lalu ,sjarah lalu lah yg mmatangkn diri aku.,.dan aku rasa mati hidup balik sbb kwan2 kt PBSD mula panggil aku cikwa. yg pnting skrang, aku harus jd dri aku.

dah berelung karangan aku. dah jauh aku tenggelam dlam dunia aku.

dan ingin aku brkongsi, dunia mereka pula, mereka yg baru aku kenal ..

dua insan, adik n abg yg dah kembalikan snyuman aku n bg aku gelak bgai nak reban

cik mas. pkar psikologi.


mereka yg brsemangat

x ingat nama. random pick

kelibat aku d c2. hihi


made in utem,.

afis. groupmate. *itik*


yg kanan abg nik. yg kiri xingt nama ler.. ampunnn

klibat pn. mimi dc2

abg bani n vee.. smngat memeriahkan susana ya.

xtahu apa motif mereka..tp faham apa yg ingin d smpaikan.

punya lah mesra budak2 kk nih.. sesi mngorat slagi boleh,, :)

apakah yg ingin mereka aksikan ini?

x acii....ckwa..nak amik gambaq ngn abah jugak!

depa nynyi ;agu.. ''remaja


abg bani..... aww... tgok2.. sapa tuh,, abg bani cakap "yg tudung itam tuh comey"


abg apa tah nama dia,, aku ingat tp tiba2 lupa lak. yess, cikwa memang susah nk ingat nama org, itu pnyakit dia dari kecik

aku suka tngok janggut dia ja, tp aku x ingt nama dia. 

ni bukan cikwa ka?
haa aku la tuh...

dee.. dyaana, *jangan tengok* sila tengok ini..

ini merekaaa...


mereka memang awesome!! memang gilaaa. klau tidak gelak klau dok dgn mereka memang anda hati batu,

last but not least...sbnarnya, aku malu nak angkat jari tlunjuk tuh. sbb jari aku bngkok, istimewa dari kecik lagi. tp angkat jugak lah, protokol..haha


both dari kiri, dulu aku ingat depa nih kembaq.

skadar hiasan..

hikayat ini belum berakhir, tp masa dengki kt aku. dan bnyak lagi kerja kena siapkan. brtemu lagi di next episod.....

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...