Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

20 july 2012.
1335.


hari ni bday mak cek yg ke.... ermm jap na kira , thun 1963,
2012-1963 = 49..yg ke 49. dah 49 umur mak cekwa.
sdang jari mnaip karangan ini, tiba2 rasa rindu gila kt mak. kt abah xsngt sbb tiap hari bgayut. slalu bsmbang ngn abah via nset, xpa nnt ckwa bli hp kt mak satu, snang, nk ckap ngn mak call ja number mak. klau call abah nk ckap ngn mak t brebut lak.kdg2 call abh nk cakap dgn mak,abah plak kluar. haisshh., rindu mak ;'( xsbar nk balik brbuka puasa dgn mak abah esok.

mak..
for you.

hurmmm mnangis x brlagu,pilu xtrkata.. rasa rindu mncengkam jiwa, abah n mak pun rindu ckwa jugak kan?
haissh.. knapa ni knapa ni.. tiba2 hiba sngat nih. nih smua gara2 kem sifar dadah . kem itu suda membuat diriku mngamil kputusan naked  nekad untuk balik kg. mnymbut ramadhan's first day brsama kluarga tercinta.

mngimbau kmbali. 3 thun lpas, zman aku bljar kt mrsm dulu..

duk mrsm nih, jarang2 boley balik. sbulan skali, kdg2 sbulan 2 x jaa.. best jugak bpuasa kt mktab nih, ujung2 minggu ja mak abah mai hantar mknan. bnyakkk.. penah skli tuh mak mai hntar laksa setong, ambik hg. bukan smngkuk ka speriuk ka tp setong,nahh hai, aku heret la tong laksa tuh p kt psp (bukan playstation prtable ok). psp., pusat sumber pmbljaran. buat knduri. emm, mak abah memang suka buat knduri, kdg2 aku tnya mak abah, awat abah suka buad knduri, xdak duit pun buat mkan2 siap panggil jiran2 kg mai makan. lama2 baru aku faham. kalau aku kata kluarga aku susah.. ada lagi orang yg lg susah. apa salahnya rezeki yg Allah bg kita kongsi dgn orang. ermm.. laksa mak sedapp,tiba2 rasa lapaq laksa lak.

back to main topic, bday mak.

bday mak tahun nih, mak dapat hadiah besar.. cucu ke dua. jgn salah faham, cucu kedua dia bukan dari aku ok. itu hasil dari kakak aku + abg ipar aku.hihihi. cucu kedua mak, anak kedua kakak n merangkap anak menakan aku yg ke dua, mrupakan adik kpada syifa qaleesya. ambik hang bjela aku crita tang nih. excited nak brcerita nih, anak mnakan aku yg ke dua nih aku lah yg kasi nama. Muhammad Qalish Syamim b. md sobri. *nama pak dia bukan aku yg kasi k*. yg mmbawa mksud bersih n harum.

knapa qalish syamim? ermm aku bg idea kt kak sbb aku ada kwan nama khalis syamim *mohon khalis bc blog akuh*. khalis nih kwan aku time kt mktab dulu, dia pndai n bersih orangnya. hrap2 anak mnakan aku nnt jd pndaiy mcm khalis tuh.hihihi
 *Allah kurniakan keistimewaan n kkurangan org sama rata,jgn trpngaruh dgn dakyah aku,tiada kena mngena dgn nama anak yg dberi pun*.

aku rasa,.. karangan bhasa melayu aku nih dah trkeluar dari lndasan topik dia dah nh. tgok tajuk, lain.. nih da masuk topik lain. itu tndanya, perut aku sudah lapar. dan aku tidak ber idea untuk mngarang entry ini lagi.

skian shaja coretan untuk kali ini.
 aku rindu mak

rindu abah

rindu kluarga yg x sbesar mana pun...

esok aku balikkk.....

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...