Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

pukul lima 3 puluh 8 pagi.
pengakhiran bulan septemba 2ribu2belas..

wa dengan senang hatinya melalak barang 2,3 buah lagu feveret denga wa punya rumate.
entah kenapa 2,3 hari ini sifat kesetanan kami makin menjadi2. tidak melelapkan mata dari malam smpaiy pagi. nak blajar lah kononnya.

dalam ketaksuban mlayan lagu2 yg terebit dari winamp laptop aku. aku sempat lagi mngimbau nostalgia2 zaman kanak2 aku. 

tataw apa pasai,otak aku ligat mencerna kisah pacat panjat betis. *tragedi ini berlaku masa aku darjah satu*

nak cerita bagi hampa, kampung wa cap paya. kena pulak rumah wa memang dok tengah sawah. kalau dah nama pun kawasan paya,tau2 la. pacat lintah ulaq boya silap haribulan anaconda pun ada. abaikan menatang2 yg agak x masuk akal. paling ramai pacat dengan lintah. 

segar di ingatan.
masa tuh musim kerat padi. lpas musim kerat padi musim tanam padi pulak.aku suka p tengok tok aku mnanam padi. kadang2 aku pun sibuk p dok mngubang sama dalam petak tuh.syok la buleh dok mengubang gagau ikan dalam selut tuh.
 "tok,cikwa nak tanam padi sama buleh?".rayu aku. tok,boleh laa...
"hang xreti kowt, xpayah la, hang p maen kat sana nuh, jgn kcau tok",balas tok aku.

aku pun terebit la dari dalam sawah tuh. dah belengaih sangat, nak p pancoq.cuci lanyau sikit2. sedap2 dok maen ayaq kt pancoq.,aku rasa macam ada menatang dok melata kat atas betis aku. makin lama makin naek ke pangkal paha. ''hoi celaka sungguh..natang haram apa pulak dah hinggap kt betis aku nih,"..
aku brani kan diri meraba belakang betis aku."..elastik bnar ini menatang, mlekat kat betis macam kena gam...dah xmau lekang jugak aku tarik, aku pun teqeyak.meriah sungguh aku memekik melolong, mohon simpati. menatang elastik yg dok melata atas paha aku kini makin galak naik makin atas. aku punya la takot mnatang nih masuk daerah larangan. aku tqeyak lagi. aku tengok darah mlekat2 kat jari aku.. eeiiyuw..
abah aku tarik buang menatang tuh.. letak atas tangan aku. tergolek kekenyangan menatang itu. ya aku sbenarnya kenal sangat menatang yg bernama pacat itu atau orang putih panggil dia leech. pacat suka hisap darah orang..  spesies annelidia berketurunan animalia ini, habitat dia memang kawasan paya. dan semak2.

kepada hampa yg xpena tgok pacat tuh lagu mana. 

pacat
*ehsan google*



lepas dia kenyang dia akn jadi lagu nih

hang taw, aku punya cuak takut pacat masuk dalam perut aku . bila dia da brjaya masuk lam perut, mula lah dia nak beranak pinak lam perut. err... bayang sndiri la, aku punya geram kat pacat yg rabat betis aku tuh.
aku penyet2 perot dia. pas tuh ambik petik api cucuh.
pacat ni, nyawa dia liat sikit. hang penyet p pulun tara mana pun, dia susah nak mmpuih. kena bakar baru dia mati.

slepas tragedi pacat tu, aku dah x takut lagi dengan pacat. jumpa ja memang aku tarik2 badan dia yg elastik tuh, pastuh aku tikam2 perot dia yg kenyang dengan darah manusia pastu baru aku bakaq..

ok, aku rasa itu ja kowt yg aku nak cerita. ~~


pesan orang tua :

1) kalau takut di hinggap pacat, jangan ganggu dia punya habitat.
2)kalau pacat tersesat masuk dalam perut, minum ayaq abu. nnt pacat tuh mati sndiri lam perut


Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...