Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

23sept2012
ahad

entry aku lahirkan ini, khas bersempena dgn klahiran aku, 
genap la 19 tahun suda aku membesar dan masih bernafas di dunia pinjaman Allah S.W.T ini.
thanxs Allah, kerna masih beri aku nyawa, aku masih bernafas slama 19 tahun,
kuasa Mu Allah, jntung, nadi aku berdegup tnpa henti slama hayat aku yg sudah 19 tahun ini, ya, itu smua pinjaman. aku sdar. aku terkadang x hargaai nikmat yg Kau beri. kadang, aku salahgunakan nikmat yg kau beri. ampunkan aku ya Allah.

di ulangtahun hari klahiran aku,

aku nak sangat peluk mak n abah, n cakap.. cek saaayyyaaaannnngggg sangat kt mak kt abah taw..cek x mau hdiah hari jadi, dah terlalu bnyak mak abah bg kt cikwa,, bukan saja dari segi material , sgala bagai, n paling besar, pengorbanan. ya 'PENGORBANAN' ,pengorbanan mak abah dalam besarkan cikwa tuh da berjuta kali ganda nilai dia dari hadiah berbentuk material.

mak abah,
sbb depa aku tercampak ke dunia.
sbb depa, aku dapat rasa nikmat hidup.
besarkan aku. xpernah mrungut mngungkit malah mengeluh.
tabah btol hati mak abah.

ermm,wlaupun hari ni mak abah terlupa bday aku. tp aku sikit pun x trasa hati.
mungkin sbb tiap hari aku call...so depa x expect apa2 pun untuk panggilan aku hari ni.
ermm.. tp aku taw, jauh d sudut hati depa., tiap hari depa berdoa untuk anak depa  jd insan n anak yg bnilai.
itu aku pasti.
aku kenal mak abah aku cm na..wlau kt mulut jarang nak dengar ungkapan sayang ,
tp sayang depa kt anak2 depa tnjuk depan mata,perbuatan depa, cara depa jaga kita dah cukup bukti yg depa sayang kita..

bukti depa sayang

terlalu banyak, tp yg paling aku x boleh lupa,tersentuh terharu sangat bila abah marah2 n bletiaq kt aku. at the same time jugak, diam2 dia bg aku snyum n rasa bahagia sangat. sungguh aku x muhong, dia marah2 aku tp aku mmpu snyum.abah aku garang tp sweet,. mak aku lak,penghibur abadi. penawar duka, pengenyang perut. pemudah hidup aku. itu mak. kalau xdak dia, mati kbuloq dah aku

tentang abah'
bukti aku kata abah dalam garang tp sweet, pernah satu hari tuh, kasut aku lekang..abah aku amik repair.
haa besa la, bukan hang x kenai, aku padan pakai safety boot saja, bg aku pakai kasut cantik2 mang punah la kasut tuh. abah slalu marah aku, bli kasut yg mudah rosak. dia taw aku jnis xreti jaga kasut tp dia bletiaq jugak. setai aku lak, slagi buleh sarung kasut tuh n aku bleh gagah bjalan aku x akan repair kasut tuh. punya berjela dia bletiaq kt aku sbb pakai ksut lekang, aku buat x pduli ja. aku dengar saja dia bletiaq. smpaiy la masa aku nk kluar rumah n nak pakai kasut., aku tengok kasut aku yg lekang td dah jd sihat balik. senyum smpai tengkuk la aku. abah aku diam2 amik repair kasut aku, sweet gila abah.
sumpah aku jatuh ayaq mata. hampa x dak abah mcm aku, hmpa taw kata abah aku cengey ja, aku ja taw abah aku sweeett.. mana ada abah yg unpredictable lagu nih, marah2 gak. lam dok marah tuh buleh lagi dia amik repair kasut anak dia. lagu tuh la abah. dia xakan biaq anak dia rasa susah. tuh baru cerita pasai kasut, bnyak lagi pngorbanan dia kowt. x termmpu aku nak ceritakan smua kt cni.
abah nih jnis biar dia rasa susah,tp dia xbiar anak dia rasa susah. aku harap, bila mak abah da tua nnt, aku x akan skali abaikan depa. sumpah, aku xsanggup tgok depa trbiar. aku kalau boleh, nak jaga depa mcm mana depa jaga aku dari kecik.
aku nak hantar depa jd tetamu Allah. InsyaAllah. :)

tentang mak
kalau abah garang tp sweet, mak plak manja tp tegas. mak aku lain dari mak orang lain. aku rasa la, orang lain plak kata mak depa lain dari mak orang lain. aku kata mak aku terbaik di dnia, orang lain pun kata mak depa yg paling terbaik. jadi, xpayah nak pulun bgaduh mak sapa paling baik.. smua mak kt dunia nih terbaik. ha adil kan,. hanya kita bleh mnilai sapa mak kita kan. ermm, kisah aku dgn mak yg paling aku terharu n x bleh lupa,. time aku kecik2 dulu, aku ingat lagi mak suka bc Al-Quran, sblum tidoq aku akan tertidoq dengar dia baca Quran, surah yg dia slalu baca ArRahman,AlWaqiah n beberapa surah yg lain. mak aku jnis, xboleh tgok anak dia sedih, dia setai ada sixth sense oww.. dia bleh predict anak dia ada masalah n dia bleh teka sbb apa. yaa., mak aku hebat. ada kuasa psikik oww..dia la pakar motivasi, pakar buta laksa, entertainer,chef,engineer,cikgu,ustazah dan lain2 jawatan yg dia pegang. mak aku serba boleh. aku mngaku, bb pengetahuan am memang aku kalah dngan mak, even mak xda fb aku ada fb tp mak lebih tahu isu2 semasa n hal2 artis berbanding aku. mak taw sgala bnda.she is awesome ! superb. tp satu ja dia kalah, bab duit.klau dia ada duit bnyak or sikit memang x akan lekat kt tangan dia, msty hmpa ingat mak aku kaki shoping kan sbb aku kata mcm tuh..
tidak, yg bley duit x lekat kat tgn dia sangat sbb, dia rajen bg duit kt orang. dia smbunyi duit kt mana pun kmi jumpa kmi ambik, mak pun x marah. dia bagi jaa..paling aku respect mak aku nih fleksible, wlau dia tipikal x mcam ibu2 moden zaman skrang tp dia boleh jd tman bsembang, hg sembang p la topik apa pun ngn dia msty best. smua dia taw, ada yg dia taw bnyak. n ada yg dia taw sikit.
mak aku natural beauty, xpernah pakai lipstick n blusher. tp dia cntik di mata kami.


ermmm, dah x tertahan ayaq mata aku kowt. sumpah aku rindu kt mak abah, aku xpenah sunyi bila ada depa dekat dgn aku.


akhir kalimah aku untuk entry ini,
sayangilah ibu bapa anda mlebihi  kasih sayang anda kpada pakwa makwa hampa~

::renung2kan dan slamat beramal::





Comments (2)

On September 24, 2012 at 8:23 PM , Mohd Lokman Bin Ramli said...

lambat sehari boleh kan.. ? ^_^.. hapy birthday to you..

 
On September 25, 2012 at 9:42 PM , miz ruha said...

happy belated birthday~~
muda 5 tahun dari sis~~
hope happy sokmo,, :)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...