Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers


assalamualaikum, dan salam sejahtera. kepada pembaca yang sedang membaca entry ini.
haha. aku tau ada ja yang datang blogwalking,singgah ke sini tapi tak baca pun. tak sempat nak baca gamak nya,sebab banyak lagi site2 yang hendak dikunjung. aku kata lagu tu sebab aku pun jenis tu. aku singgah jenguk-jenguk ja,kalau kena dengan jiwa aku,aku layan ar, contoh zine n besibisu . antara site yang kena dengan jiwa aku la. yang tak berapa kena dengan jiwa aku, k pop, haha. aku pun tak taw kenapa aku tak berapa syok sangat dengan k pop ni. yang aku pelik, ada saja Malaysian yang obses dengan k pop, ahh peduli apa aku. hak depa la yang tuh. kang aku kondem sangat k pop ni,aku pulak kena paku. tak pasal dituduh melanggar hak asasi manusia. aku lagi minat dengan puisi,cerpen seloka dan hal-hal sastera yang sewaktu dengannya. tapi kalau bahasa dia terlalu klasik sangat aku pun tak paham.

minggu ni, aku rajin update blog, semua yang aku sumbat semua nya spesis puisi atau pantun atau yang sewaktu dengan dia.tiba masa, aku nak cerita perihal aku pulak la. life aku. yang kalian sedia maklum. aku dengan dunia aku sendiri,pendiam, berkata-kata bila perlu. bergelak tawa bila baca zinesatu malam, menangis sorang-sorang sebelum tidur. tersenyum sorang-sorang ketika tidur,dan bermalasan ketika bangun tidur. keluar bila rasa bosan *keluar sorang-sorang je,tak da sapa teman*.bergayut dengan cek ah bila rasa penyakit halusinasi aku nak mai.cal mak abah 4-5 kali sehari.saja nak gain semangat. semalam bahagia sikit. dapat skype dengan biskut bintang *dunia sempit aku kembali berbunga*. dia jauh di singapura. ahh tak la jauh sangat, aku rasa melaka dengan singapore lagi dekat dari melaka-kedah.mungkin.sempadan saja. macam canglun dengan hatnyai.haha,walaupun dekat tetap out of range.luar negara lah katakan. nak berhubung pun susah. via skype je laah.

ok.ok.suda,katup cerita pasal biskut bintang.haha.

perihal aku hari ni,aku ke kelas mekanik material dengan aja. aku naik moto g kelas dengan dia. hurm. aku tak ramai kawan kat sini.walau selalu gaduh-gaduh dengan dia pun, aku appreciate dia. sebab,dalam kondisi aku macam ni. aku akan rasa tenang sangat bila dapat besembang dengan dia macam biasa.huda dengan sha balik, tinggal aku sorang kat bilik.aja jarang ada kat bilik. dia dengan dunia hoki dia. all the best untuk SAF.
hurm.. kelas qualiti petang tadi,aku pergi naik bas.tak naik moto dengan aja sebab aku rasa segan pulak dok pinjam helmet fad selalu. dah la menumpang moto orang, helmet pun pinjam ah.

dalam kelas kualiti tadi, fikiran aku tak melayang sangat. boleh fokus la jugak. walaupun samar-samar. lecturer kat depan mengajar pasal kualiti, aku dalam hati dok melalak sorang-sorang.. ohh tandas,berkualiti,ohh.. hidup ber kualiti. entah apa apa ja. abes kelas kualiti,aku blah awal. menuju ke pintu kelas paling awal sekali. berjalan sorang diri p tunggu bas lah.apa lagi,nak tunggu heli.lambat lagi..

sambil dok tunggu bas,aku macam biasa,capai pen sebatang. karang saja apa yang aku rasa nak karang. baru dua tiga patah ilham nak bercambah,bas panorama pun datang menjengah. kaki aku laju menjamah tangga bas. p mydin,cucuk duit beli mastika. balik.jalan kaki sorang-sorang. apa motif? tiada motif.
saja nak senaman sorang diri.
ok. itu saja PERIHAL AKU untuk hari ini. here,bingkisan hati cenderajiwa,dari aku untuk blog aku laah..
 lama dah aku tak tempek gambar kat cni.


                                                                     zaaass....*versi MELODI*

minggu lepas punya gambiaq..aku yang tudung pink kening ceramuk tuh.
sebelah aku, athirah a.k.a kecik

petang tadi punya. aku bosan tunggu bas tak mai mai lagi.
aku snap sendiri.

kening semak.apakan daya,nak tebas tak gamak.

aku dok tengok tayar moto aja depan aku.
tak dak reja.

halusinasi,nampak macam bas mai,tapi tak mai lagi.

petang tadi.balik dari mydin jalan kaki sorang-sorang.
saja nak menyendiri,salah?
snap pic macam syok sendiri.ahh,biar asal nampak gigi.


these pic,snap by




Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...