Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers



17 Jun 2013






Sudah jatuh atas taik ditimpa pula taik lagi.
Dan bila aku mula bercakap kotor, itu tidak bererti aku mencarut.
Aku Cuma mengumpamakan naseb diri aku yang sedikit kotor dua tiga hari ini.
Yaa, aku sedar aku dah mencemarkan bahasa.sudah jatuh ditimpa tangga,di kotorkan aku.

Jadi lah sudah jatuh di atas taik.macam over kan. Takpa. At least aku sedar.
Ok. Kau peduli apa. Kau pun macam lah tak pernah ditimpa malang bertingkat kan.
Malang aku,.aku jatuh. Dah la jatuh,2 gigi kapak aku yang selama ni aku banggakan
Sudah jadi satu setengah. Yang sebelah kanan tuh dah tak jadi kapak,dah tinggal separuh.
Rabit lah sikit. Ye la. Aku dah mula redha dengan naseb gigi aku.


Mana mungkin aku melawan takdir. Dah tertulis, gigi aku parah.
Alhamdulillah. Aku harus bersyukur.


“Fabi ai aalaa,irabbikuma tukazziban”


Nikmat Allah mana yang kau dustakan.
Tengah tengah aku menulis ni..Aku terpikir jugak.buat apa aku nak bising-bising pasal gigi ni kan
Itu baru gigi,Allah belum lagi tarik balik mana mana deria aku. Allah masih panjangkan umur aku.
Pasal duit tak pernah cukup. Nak setelkan lessen lagi. Nak beli buku MUET.Nak kerja abah tak kasi.
Nak beli itu ini tak da duit. Itu pun aku nak merungut?

Sekali lagi. “Nikmat Allah manakah yang kau dustakan?,.

Kau taka da duit pun kau boleh survive lagi laah.Kau ikhtiar la cara lain pulak. Kau teringin nak pakai hp baru macam orang lain?
Apa lah yang kau nak kejarkan sangat dunia ni.. see, kau tak pakai hp baru pun kau maintain cool lagi kan. Kau rasa rugi ke tak dapat nak bersosial di laman sosial macam budak-budak lain?

Tapi.. kau pernah tak rasa rugi sebab amal ibadat yang kau buat tak pernah cukup?
Yess.. benar. Aku mengomel sendiri ini untuk diri aku . well, aku self-motivated ok. Tak perlu tunggu orang ceramah kat aku. Umur dah dua puluh . pandai la kau pikir mana baik mana buruk. Dan kepada kau yang terbaca , kau jadikan lah teladan. Jangan jadi aku yang kadang kadang terlalai dengan arus zaman.
Ingat laa. Bila sesekali kau ditimpa masalah, jangan kau salahkan naseb. Jangan kau salahkan takdir.
Muhasabah la diri balik. Bersyukur dengan apa yang kau ada. Dan.. terus majukan diri.

Akhir kata dari aku. Majulah diri untuk agama bangsa dan Negara. Ceh. Slogan cap ayam saja k.

gigi sebelum. gigi selepas. xsmpat snap lagi

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...