Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

14 June 2014 (Sabtu)

pengakhiran diploma dalam kejuruteraan pembuatan di UTeM, selama tiga tahun yang aku juang kan adalah dengan berakhirnya paper manufacturing information technology. (MIT).

AL KESAH,,,

aku yakin semua budak2 3DMF sungguh teruja pagi ni, sabit last paper, last year pulak tuh.
jadinya pukul 9.00 pagi, 14 Jun bertempat di Dewan Besar UTeM, maka berpusu pusulah pelajar yang
ada paper hari tersebut memenuhi dewan,mengambil tempat memasing, aku dan kawan aku pun mulalah gelabah sedikit,sebab sit kami ada angkatan lain dudok,cemana boleh jadi gini? dalam slip 14 Jun, takkan fakulti ni nak buat magic kot,nak buat ad hoc pun beragak lah kan, final exam kot.
jadinya, aku dan kawan seangkatan ku menunggu lah di luar dewan, mujur lah dalam batch kami ni, ada sorang anak dean fakulti, function jugak lah dia ni..segeralah dia menelefon abah dia, abah..err, aku tak tahu lah dia panggil bapak dia abah ke ayah suka hati aku je kan.
dah la hari sabtu, rajin pulak staf2 fakulti tu nak mai reja kan, tapi demi pelajar, tuan dekan nih turun padang,
menyelesaikan kejadian ad hoc yang kami hadapi ni..
aku tak pas ti, kesilapan teknikal ni punca dari fakulti atau bpa (bahagian pengurusan akademik), tapi yang pasti, kami sebagai calon peperiksaan merangkap pelajar diploma tahun akhir ni, berasa sedikit kecewa dan hampa dengan kelalaian dalam pengurusan. yes, aku tahu, bukan senang nak menguruskan jadual exam segala bagai ni,harap dengan insiden ni, pihak fakulti dan pihak BPA lebih peka dan cakna dengan masalah pelajar.

Alhamdulillah, dugaan demi dugaan yang kami hadapi, dari tahun 1 sampai lah paper terakhir di tahun 3 ni, kami dapat hadapi dengan tabah. mungkin, orang lihat pelajar diploma ni kurang matang atau kurang menonjol, tapi bagi aku tiga tahun itu satu tempoh yang panjang dan banyak mengajar kami menjadi matang dan mendewasakan kami.

aku,
InshaaAllah, Sambung degree kot.
kepada sahabat seangkatan ku, apa jua pilihan hampa,
nak kerja atau nak further, aku doakan kita semua berjaya menjadi insan yang bermanfaat.
ingat, tanggungjawab kita.
sebagai pelajar,
sebagai anak.
sebagai pewaris bangsa dan negara .aisseehh
Bangkit anak muda!!
revolutionist!!
#Pray4Syria
#Pray4Palestine
#Pray4AllMuslim

oops, sudah overwords da aku ni kan.

salam perpisahan diploma dari aku.

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...