Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

09072012
mon.
1558

lg 2 minit pkul 4, 2 klopak mata ini masih lagi klipok-klipok tp xmahu pjam2, wlau rasa ngantuk maha dahsyat dah skrang nih tp aku celikkan jugak mata aku untuk mnaip entry nih, sorang blogger x boleh malas untuk mlahirkan entry, sorang blogger harus setia kpd blog miliknya sperti setia kepada diarinya. itu flsafah aku je laah, lain orang lain pendapat dia. 

jgn pndang karangan yg tidak bertajuk ini tiada isinya. hnya tajuk tiada tp isi nya tetap ada. kisahnya hari ni, aku careless. tgal purse atas bas utem brsama 2 helai tudung aidi juma. 45 mnit kmudian aku dpat balik.slamat naik bas utem,bas ttu2. klau naik bas panorama ke, rapid ke,tuah ke wira ke, blom tntu dpat balik harta aku tuh.

 kisah kedua nya hari nih, tukar tube tayar moto aja kamal. moto yg aku slalu qabat  p kelaih dgn aja tuh laa. jntera beroda dua brsayap putih ber body emas yg ber nama *** itu mmpunyai  kcederaan serius d bhagian roda nya. dah 2 hari trdampar dpan rumah. dan hari ni, Alhamdulillah, dgn takdir Allah, dtang lah seorang insan yg baik hati sudi tlong selesaikan masalah kami. sapa sgka, bliau yg suka bertegang urat dgn rider aku *ajakamal* yg xboley blaga angin, yg suka bahan sesama sndiri nih laa yg tlong kmi p tukaq tube tayar moto tuh. hari ni baru aku nmpak, kdang2 kita slalu share masalah dgn kwan baik kita, kwan yg rapat dgn kita tuh slalunya boleh jd pndngar setia jaa. ya memang dia kwan baik kita tp knytaan nya x smua masalah kita dia boley tolong. tp x boleh salahkan dia jugak, sbb dah hukum alam, hari ni kita tolong orang tuh, x smstinya org yg tlong kita tuh akan tlong kita balik mungkin orang yg kita xknal akan tlong kita wktu kita susah. sungguh kata mak, mak pesan ''cikwa, buat baiklah dgn orang x kisah sapa pun, jgn bdndam dgn orang, tlong orang kena ikhlas, nnt bila kita susah InsyaAllah ada orang tlong kita balik''. dalam situasi nih, si S nih bukan laah rapat sngat pun dgn kami, sperti yg aku kata si S *si sengal pun boleh* yg aku knal nih slalu btgang urat ja dgn aja,haha x sangka dlam keadaan kmi perlukan bantuan si sengal ni jugak la yg huloq bntuan. May Allah pay your good deeds. :) .

kisah 3,
tapak laharan aku dah mkin meriah sikit, hari ni tanggal 9julai, follower aku reached 101*ceh bru serat,blog si lyssa,si irine,nuh dah cecah briban follower x riak pun*.,yaa..mungkin tidak bg org lain, tp bg aku ini satu pristiwa yg bg aku xcited nak keep blogging taw. dari kecil aku suka mnulis, aku suka expresskan prasaan aku kt atas ketas, buku,dinding,tangga, pokok,lndasan keta api meja skolah,atas tilam huisshh bnyak ow, xkan nak list smua tang nih kowt.. yg pasti time aku fom 2-3-4 aku ada 5 diary, xsmpaiy 3 bulan dah penuh 1diary aku,aku pun tataw aku 'koliaq'*conteng* natang pa atas buku2 tuh. besa la zaman tuh,, zaman budak2 baru nak up.. ada orang ngorat sikit crita lam diary, gaduh ngn boyf sikit tulis lam diary. haha.. x malu aku nak brcerita kisah zaman pra rmaja aku sbb aku pasti bukan aku sorang yg alaminya. aci kerat kuku la lau x lalui zaman tuh. zaman puppy love, whho00 woo.. lawak ngat aih lau ingat balik. xpyah nak lwak sngat pun, kt zaman skrang pun ada ja yg dewasa jd knak2. yg kanak2 jd dewasa.

contoh:
 yg dewasa jd kanak2:
couple yg gunakan pgilan bby n b, bb n syg la..bby tu kan untuk budak ja, yg dewasa p guna bby wat pa? tringin nk jd bby blik ke? haha.

yg kanak2 jd dewasa  :
kanak2 yg suka maen kawen2 n masak2 tuh,, haa kawen2 tu kan keja org dewasa adik oitt..yg main masak2 tuh aku respect, kcik2 g dah blajaq masak.

ermmm.. pnjang lagi nih aku nak brcerita, tp d sbb kan keadaan cornea mata aku yg agak kering mndesak aku untuk tidoq.ok. brtemu lg kita d lain cerita..

salam sayang.. cik aizawa

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...