Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

Ahad 23dis12

assalamualaikum..
first of all. aku mintak sapa-sapa yang tengah baca entry nih, marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah untuk ibu biskut bintang a.k.a fithri a.k.a joe  yang telah kembali ke rahmatullah pagi tadi. semalam,aku dapat im*mesej kt fb* dari sham, adik fithri, dia tanya aku macam na nak contact abang dia, urgent. dia nak bagitau abang dia yang ibu dia tengah sakit tenat. dia tak bagitau pun kata ibu dia eksiden. aku pun dah tak sedap hati, nak contact fithri memang susah. dia kat singapore. mana la aku ada number dia.
pagi tadi, dalam pukul 9 ke 10 macam tuh, aku dapat panggilan dari biskut kecik*kecik*, kecik call aku bagitau yang mak joe dah meninggal. sebab eksiden. aku terus buka fb.haa betol la, mak dia eksiden. aku simpati kat dia, entah sempat ke tak dia balik ziarah arwah mak dia.

kecik cakap,joe mungkin tak dapat balik cz passport tak dak kt dia. tapi aku yakin dia akan balik jugak.dalam pukul 1, aku dapat panggilan dari fithri, dia dah smpai johor. dia mintak aku doakn agar dia sempat jumpa arwah ibu dia. Ya Allah, aku tak tahu apa dia rasa sekarang. dia asyik salahkan diri dia ja. aku cuma mampu sedekahkan Al Fatihah n bacaan Yaa Sinn ja untuk arwah ibu dia. harap dia and adik beradik dia tabah hadapi ujian ni. arwah ibu fithri seorang navy. dulu fithri pernah berhajat nak bawak aku jumpa ibu dia. nak buat camna, tak kesampaian. Allah lebih sayang kan arwah. walaupun aku tak sempat kenal dengan arwah ibu dia, aku harap aku dapat kenal dengan sedara2 dia yang lain. aku harap arwah ibu dia merestui hubungan kami. dan aku harap aku dapat jadi yang terbaik untuk fithri. Semoga Allah tempatkan arwah ibu awak di kalangan orang yang beriman.

nampaknye, tak sampai la hajat awak nak bawak saya jumpa ibu awak. tak pe la. yang penting, kita yang masih hidup ni kena sentiasa berdoa dan berusaha. beribadat kepadaNya. agar hidup di berkati oleh Nya.

awak, jangan patah semangat. kalau awak patah semangat mesti ibu awak sedih. awak, awak kene tabah. Allah lebih sayangkan ibu awak, awak. walau apa pun ujian yang awak kena tanggung, saya akan tetap bersama dengan awak. saya akan sentiasa support awak. k 

Comments (3)

On December 24, 2012 at 10:39 AM , Syiffa Roxy said...

Al-Fatihah

 
On December 27, 2012 at 5:00 AM , Anonymous said...


jgn bagitau orang pasal kewujudan blog aku. orang lain tak tahu pasal blog tu. "di_a" pon. ni senyap- senyap je. aku tak crita lagi kat dia.
tau tau tau. Japgi dia tahu kot ko japgi, lain pulak jadi

-budak terpaksa- ko tau kot sape. heh

 
On December 27, 2012 at 4:48 PM , Kejora malap said...

sapa ko heh? aku tak tahu sape ko.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...