Total Pageviews

Bila hati mula meronta,jiwa mula mluahkan rasa,bila minda mula mencerna,jari mula mencari aksara :)

Tabung Churp2 cikwa,

Followers

Assalamualaikum dan salam sejahtera bagi yg non muslin.

sesungguhnya aku menulis sebab aku rasa macam banyak sangat benda yang aku nak cerita.
besides, aku rasa dah lama tak melahar tang ni ok.

dan aku tak nak bermukadimah berjela-jela k. mari kita mula bercerita.

cerita 1.

CUTI

bicara pasal cuti, gua nak kasi tau sikit kepada kalian, sekarang ni gua tenga bercuti .cuti apa? tahun baru cina lah. that's why gua bahasakan diri gua, gua. haha. bajet tionghua lah kononnya. wa pun baru ja start cuti, so x da benda lah wa nak meraban macam macam pasal cuti ni. cuma wa tumpang simpati dengan kekasih hati wa y terpaksa bekerja w'pun CNY, dah la tak dapat balik kg. sian lu bro. haha, nak cakap padan muka ke lu tak gamak pulak. kesian pun ada. rindu setengah mati kat lu pun ada bro. wa tau lu pun tobat rindu setengah mati ke wa jugak kan. :) *sobsob,rasa nak nanges lak //mohon tadak timba//. oleh sebab cuti baru start saja, cerita pasal cuti pun pendek sajalah. k. next topik.

HANDPHONE BARU

cerita 2 , haa ini best. plus, sedih pun ada jugak. k cerita dia macam ni,semalam, abah ajak aku p beli handphone. ahh aku agak terperanjat lah jugak, aku mang tak da niat nak beli handphone baru pun memandangkan biskut bintang dah janji nak kasi aku s2. s2 bak hang. entah bila la nak smpai ke tangan aku. sesampai saja kat kedai kak mas tuh, k.mas bagitau aku yg abah dah lama order hp tuh untuk aku. pergh sentap, rasa nak nanges saja. bukan aku ja dapat, adik aku pun dpt hp baru. w'pun abah x mampu nak hadiahkan aku smartphone macam bapak orang lain yang ada simpanan beriban, tp aku amat appreciate apa yang abah bagi. aku ja yang xpenah kasi apa kt abah. ;'( btw, ni la hp yang abah bagi kt aku


nokia 112,

bagi aku ini pun dah cukup, cukup la ada mp3,leh bagi aku dengar lagu. haha. itu ja y penting. even aku teringin jugak nak pakai smartphone, tapi aku tak kesah sgt, kejar gajet smpai bila x sudah, tiap bulan ada ja model y baru kuar. gpun my <3 dah beli satu kat aku, tunggu je lah bila nak smpai ke tangan. haha : D . apa pun, aku nak cakap  thanxs sgt abah,  kalau nak harapkan cikwa beli sndiri hp memang  x la. beli asyik lingkop jaa. ok. go for next story.


TOK BESAH

OK. ni mungkin subtopik yang last untuk entry aku kali ini. memandangkan cuti kali ni aku ada tugas khas baru menjaga nenek , aku nak jugak share dengan korang pasal tok/ nenek aku atau mak kandung kepada mak aku lah. nama dia Besah bt Kassim. umur dia dah 85. dia dah uzur, x leh nak jalan. dia bergerak dengan cara mengesot ja. aku kesian jugak kat tok aku ni, anak anak dia macam kurang prihatin sikit ke dia. tp dia pun satu, bukan nak sangat tinggal ngan kitorang. nak jugak balik rumah dia. hiss..memandangkan rumah dia tengah under construction sekarang, p.njang aku letak lah dia kat rumah aku, mintak mak aku tolong jagakan. n now, kami angkut dia bawak datang s.p pulak, rumah kakak aku. lagipun, kakak aku fisio boleh la dia tolong masaj masaj tok aku nih. ajar dia bangun sendiri. hurmm..

kat sini aku ada pesanan sikit untuk kalian y sedang membaca, nanti bila mak bapak kita sudah berusia,sudah uzur. kita jangan la sesekali abaikan depa. w'pun buruk macam mana depa sekalipun, depa tetap mak bapak kita. ok/.. adioss.. aku tamatkan dulun entry ni ok. anak menakan gua sudah merangkak melampaui batass sudah..  

Qalissshhhhh!!!!!!!!! ke sini kamu.

Comments (0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...